torsdag 27 augusti 2015

Kapitel 3 - jag och Nils lär kena Elna.

   Tanten beretar at hon heter Elna. Nils undrar hur hon jode för at få rulstolen at åka på vatnet Elna beretar at hon är upfinare och har jot rulstolen själv. Kan den flyga okso frågade Nils javist sa Elna. Jag kolade på klåkan oj hon är jete sent vi moste nog sjynda os hem sa jag till Nils ja sa Nils vi sa hejdå till Elna. Kom och helsa på non gong sa hon till os jadå vi ska koma sa Nils. Vi sprang ut till våra cyklar och vi trampade på alt vad vi årkade. När vi kom hem till Nils och öpnade dören skrek Nils mama entligen kom ni Kales mama har ringt 5 gonger och frågat varför inte Kale komer. Nu moste du gå hem Kale sa hon okej sa jag. Jag jik ut och cyklade hem jag jik in entligen sa mama. Nu är det legdaks Kale sa papa. Jag jik up för trapan och boktade tendena sate på mej pjamasen och la mej i sengen. Jag låg lenge vaken och tengte på blekfisken som hade dragit ner os under vatnet okså tengte jag på Elna okså på Nils. Men till sist somnade jag. Nesta dag frågade jag mama om jag fik leka hos Nils mama sa at jag fik.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar