söndag 23 augusti 2015

Kapitel 2 - jag och Nils får hjälp

   Jag lykades få up Nils huvud över ytan men hur skule jag få up mit  eget huvud över ytan. Jag dungkade Nils löst i rygen han titade ner under vatnet. Jag sa på tekenspråk at  han skule ropa på hejälp och det jode han Nils var bra på at skrika hökt. En gamal tant jik förbi Nils skrek enohögre. Den gamla tanten jik ner på stranden när hon komit ner såg vi at hon sat i rulstol. Jag hade lykats få up mit huvu okso. Kan du hejälpa os sa Nils till tanten. Ja vist sa hon men hur sa jag. Varför skule jag inte kuna det sa hon jag menar du siter ju i rulstol sa jag men jag kan sa hon. Hon åkte ut på brygan och köde rakt ner i vatnet  rulstolen sjöngk tengkete hon hejälpa os jenomat drungkna och skräpa ner i vatnet sa Nils.Just som han sa det flög rulstolen up ur vatnet och började åka på vatnet. den kom i rasande fart imot blekfisken och  os. När den kom fram till os saktade den in hon strekte fram handen mot mej jag sa at hon skule ta Nils före mej. Hon rekte den mot Nils. Nils tog den och på 2sikunder var han åvan för ytan. Nils sat nu i knät på hene hål i honom sa jag till hene ja jag jör ju det sa hon. Hon slepte Nils med ena handen och rekte fram den mot mej. Den här gongen tog jag den. Nu sat okso jag i tantens knä. Vi vile inte bada mer. Vi  fik följa med tanten hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar