söndag 23 augusti 2015

Kapitel 1 - ett konstigt djur

    Jag sate mej på cyken och trampade iväg imot Nils hus. När jag kom fram jik jag up för trapan och pliangade på dörklokan. jag kunde höra hur Nils sprang för at öpna dören,. Dören öpnades. Hej Kale sa  Nils hej Nils sa jag. Ska vi stika till stranden nu sa jag ja  jag ska bara paka mina badkläder först sa Nils okej sa jag. När Nils hade pakat färdit cyklade vi iväg mot stranden det var en bra lång bit att cykla dit men vi hölut vi tog inte enenda liten vilopause.
    När vi kom fram   stanade vi cyklana och jik ut på brygan. Vi togav os klädena och  sate på os badklädena vi håpade i vatnet det var skönt  vi jik utot och simade inot. Plötsligt skrek jag till Vad är det sa Nils not slemit petade på mej sa jag. Det är ju bara en fisk sa Nils och började skrata Kale är red för en fisk skratade han och så höl han på enda tills dedär var det nu var hög tag i honom okso hejälp skrek han och började gråta. Det var typist Nils.Vi kende hur den drog os longt longt ut och plötslit började den dra os nerunder vatnet hål andan sa jag till Nils Nils försökte koma los för han var inte spesijlt bra på at håla andan lenge hål andan skrek jag till Nils ijen men det var försent nu han haninte vi drogs ner under vatnet där nere kunde jag se at det var  en blekfisk som hade dragit ner os fast nu jeler det at få up Nils inan han kvävs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar